ضدکمین

بزرگترین آرشیو مقالات وتحلیل عملیات روانی در فضای مجازی

ضدکمین

بزرگترین آرشیو مقالات وتحلیل عملیات روانی در فضای مجازی

بزرگترین آرشیو مقالات وتحلیل عملیات روانی در فضای مجازی

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات

 گزارشگر ویژه سازمان ملل متحده آمریکا در گزارشی از سفرهایش روایتی دردناک از تبعیض جنسیتی در برخی از شهرهای متمدن دنیا را فاش کرد.

 دوشیزه «مانجو» گزارشگر ویژه سازمان ملل متحده آمریکا برای تهیه گزارشی از تبعیض جنسیتی زنان به لندن، بریتانیا، آفریقای جنوبی، لستر، انگلستان، ادیتنبورگ، گلاسکو، بلفاست، کوکستون، کاردیف، بریستول و . . .  سفر کرد.

«مانجو» در این سفرها با موارد بسیار دردناک مواجه شد که نوشتنش برای خودش نیز سخت و دشوار بود. چراکه در کشور هایی که امروز حرف از تمدن و تکنولوژی می زنند چنین بی رحمانه زنان را مورد تبعیض جنسیتی قرار می دهند و به چشم برده جنسی به  آن ها نگاه می کنند.

«مانجو» در گزارش آورد که در نخست فکر می کرد تنها عربستان صعودی دچار تبعیض جنسیتی زنان در مورد رانندگی و کاهش هزینه جرم است ولی در سفرش به آفریقای جنوبی متوجه شد که دختران در شرایطی بدتر از این موارد زندگی خود را سپری می کنند، به طوری که دختران جوان توسط والدین وادار به ازوداج با مردان می شوند.

«مانجو» در سفرش دیده بود که دختری 20 ساله با 15 مرد ازدواج کرده و هر روز زندگی اش را با درد و رنج سپری می کند و هر ساعت صدبار آرزوی مرگ می کند.

در قسمتی دیگر از این گزارش آمده است ، زمانی که «مانجو» به بریتانیا سفر کرد با خشونت های جنسی علیه زنان مواجه شد؛ به طوری که پلیس آن کشور اعلام کرده بود، 40 درصد از زنان بریتانیا حداقل یک بار مورد تجاوز گروهی مردان شیطان صفت قرار گرفته اند.

البته کارشناسان در بریتانیا مهم ترین عامل این خشونت ها را بزرگ شدن کودکان در فساد و بی بند باری اعلام کرده اند.

از سویی دیگر «مانجو» از سفرش به انگلستان نوشت که کوچه های تنگ و تاریک آن برای زنان و دختران یاد آور جنایت هایی است که به خاطر مواد و مشروبات الکلی رقم خورده است.

در انگلستان زنان قربانی  می شوند تنها برای اینکه ضعیف تر هستند و نمی توانند در برابر مهاجمان از خود دفاع کنند و جنایتکاران انگلستان نیز کشتن زنان و دختران معصوم را نوعی تفریح تلقی می کنند و از این کار هیچگونه ابایی ندارند.


«مانجو»  شکنجه دختران بنگلادشی را این طور توصیف کرده است: این دختران زیر سلطه پدران خود زندگی می کنند و با اولین اعتراض زنده به گور شده و یا به بدترین روش ممکن جان خود را از دست می دهند.

او نوشت: دختران بنگلادشی برای هیچ می میرند و هیچگونه قدرت اختیار از خود ندارند.

پاپوآ گینه نو شهر دیگری بود که گزارشگر ویژه سازمان ملل درباره آن تنها یک جمله نوشت: «دختران و زنان مثل حیوان آزمایشگاهی مورد تجاوز بی رحمانه ، قتل، مثله شدن و شکنجه قرار می گیرند».

«مانجو» در سفرش به قرقیزستان نوشت: دختران زیبارو توسط باند های آدم ربا ربوده می شوند و پس از آزار و اذیت جنسی تا زمان نا معلوم، به ازدواج غیر رسمی و غیر مذهبی ثروتمندان در می آیند که این موضوع واقعا نگران کننده است چراکه جرم کشتن چنین زنانی کمتر از توهین به حیوانات خانگی این افراد است.

گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد آمریکا از سومالی گزارش داد که در آن کشور زنان حق باردار شدن ندارند و چنانچه این اتفاق رخ دهد با فرزندشان کشته خواهند شد و پیکرشان بدون هیچگونه احترام دفن می شود.

گفتنی است، تمامی این موارد تنها گوشه ای از تبعض جنسیتی زنان در نقاط مختلف دنیا است که دل هر انسانی را به درد می آورد و هر موجودی را به فکر  فرو می برد.

منبع«خبرگزاری دانشجو

  • صادق

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی