ضدکمین

بزرگترین آرشیو مقالات وتحلیل عملیات روانی در فضای مجازی

ضدکمین

بزرگترین آرشیو مقالات وتحلیل عملیات روانی در فضای مجازی

بزرگترین آرشیو مقالات وتحلیل عملیات روانی در فضای مجازی

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات

صحت و سقم یک حدیث از حضرت محمد ص

سه شنبه, ۱۸ آذر ۱۳۹۳، ۰۷:۲۴ ب.ظ

چندی است در برخی از سایتها ، وبلاگ هاوشبکه های اجتماعی ماننده فیس بوک و لاین،واتس آپ و.... عبارت زیر تبلیغ می شود آیا تبلیغ این عبارت درست است و معنی دقیق این دعا چیست؟

{{{{{{ لطفا این حدیث را بطور ثابت در بالای وبلاگتان قرار دهید
حضرت محمد(ص) فرمودند: هر کسی مردم را، از این دعا باخبر کند در گرفتاریش گشایش پیدا میکند

سُبحانَ الله یا فارِجَ الهَمّ وَ یا کاشِفَ الغَمّ فَرِّج هَـمّی وَ یَسّر اَمری وَ ارحِم ضَعفی وَ قِلَـّةَ حیلَتی وَ ارزُقنی حَیثَ لا اَحتَسِب یا رَبَّ العالَمین }}}}}

پاسخ: حدیث هایی که در اینترنت مشاهده می کنید تا در منابع معتبر ندیده اید یا در سایت های معتبر و شناخته شده تایید نشده اند، نپذیرید. متاسفانه کارخانه حدیث سازی در اینترنت به شدت فعال است و در قالب های ظاهر الصلاح اهداف شومی را تعقیب می کنند.
الفاظ دعا هم از دعاهای مختلف گرفته شده و با این عبارت دعا کردن مانعی ندارد. چون مضمون خوبی دارد. اما نسبت دادن آن به پیامبر و از زبان پیامبر ترویج کردن (تا زمانی که یقین به استناد آن نداریم ) دروغ بستن بر پیامبر خداست که بزرگترین گناهان می باشد.

ترجمه عبارت به شرح زیر است:
منزه است خدا؛ ای گشایش دهنده گرفتاری ها، ای برطرف کننده غم ها، در کار مهم من گشایش قرار ده و امر مرا آسان کن و به ضعف و بیچارگی ام رحم کن و [و ارزقنی (من) حیث لا احتسب]مرا از جایی که گمان نمی برم، روزی بده ای پروردگار جهانیان.

منبع : http://pasokhgoo.ir/node/66611

  • صادق

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی